kawan baik cikparo! TEKAN...

Tuesday, August 9, 2011

Istana Biru nak berkenalan

Salam Ramadan..

Setelah berjanji untuk join segmen yang dianjurkan beliau~

DAN

Setelah dijemput oleh beliau sendiri~

Maka,dengan ini cik paro mengisytiharkan akan menjoinkan diri dalam segmen


banner segmen beliau

Jom kita ikuti segmen beliau okeh!Sebelum baca betulkan kedudukan korang dulu.Tarik nafas dulu. Cik paro nak buat karangan.

Nama penuh dan asal kejadian

Nama penuh cik paro adalah Faraha Binti Mormin. Ringkas dan padatkan? Anak 6 huruf, bapak 6 huruf, semua sekali 12 huruf. Mak kata lah, mula-mula mak bersama dengan nenek dan abah buat undian masa nak cari nama ni. Kalau tak nama cik paro bukan Faraha, tapi Najihah. Sungguh tak sesuai rasanya. Last-last mak nak juga nama Faraha tu.Sampai sekarang nama itu kekal dan tak nak tukar-tukar eh..Sedap tak nama tu?

Maksud nama

Bercerita tentang makna FARAH ia bermaksud gembira, periang, kegirangan dan sewaktu dengannya. Mak adalah cikgu agama. dan dia terer sikit bab arab ni. FARAHA adalah dalam feel madi (tak reti nak eja dalam huruf rumi) iaitu perkara yang dah lepas. so, bila digabungkan nama FARAHA menjadi, gembira, periang, kegirangan yang sudah berlalu. (faham tak?)  Sebab tu selalu je sedih selepas bergembira. Betul tak tipu!

Suka tak nama ni?

Ah gila lah kalau tak suka nama sendiri. Cik paro suka nama ni, sebab nama ni jarang orang gunakan. Kalau ada pun mesti ada sambungannya. contoh: Nur Faraha, Farahana , Farahain dan sebagainya. Ada ke orang nak letak nama FARAHA? kalau ada sila bagitau. Dapatlah berjumpa dengan kembar cik paro!



Sifat positif

Suka ketawa, senyum itu mesti, periang, suka kanak-kanak dan semestinya suka melawak!

Sifat negatif

Suka merajuk, senang mengalirkan air mata, hati mudah tersentuh dan tak pandai nak marah orang!

Habit

Yang tak boleh dipisahkan dari kecil lagi :
TERMENUNG


Ada sesiapa yang tiba-tiba kenal cik paro tak? mana lah tau dulu kecik-kecik kita satu sekolah ke..hehhehehehe...
okelah, korang pulak bercerita tentang diri korang eh, cik paro nak tau jugak!

jom SERANG blog beliau!


p/s: mari sama-sama kita sedekahkan alfatihah kepada allahyarhamah mak! alfatihah!

23 comments:

asamasin said...

cik paro memang suke termenung pon.. :D

Umie Artoqiemie said...

hai cik paro :)
selamat berkenalan..

PeRmAtA bIrU said...

thanks sebab join yer.. suka sangat..:) sangat2 menghargai...

wah entri nih memang menjawab semua pertanyaan.. saya pon sama, kalau happy n gembira sangt2 lepas tu mesti sedih..:) sobsob...

faraha memang lain dari yg lain.. untung la arwah mak guru bahasa arab... kegembiraan yang telah berlalu...macam past tense kan???

saya pon ada gak habit termenung.. n komfem cik pro nih seorang yang sangt sweet kan???..:)

Panggil aku Han said...

huhu..nk termenung ajak han skli ye..heheh

http://sempoi-zone.blogspot.com/2011/08/istana-biru-nak-berkenalan.html

farah hanim said...

wahh
yeke..kebtuln la
hehe
selmt berkneln :D

Pink Diva™ said...

Salam kenal dari segmen yang sama. . .

FARAHA , lovely ang unique name you have dear. .pandai mak beri nama kat paro kan. .

Al fatihah to her

Zul Fattah said...

Al-Fatihah...

Faraha nama ni memang plik.. ni kali pertama jumpa org pakai nama ni..

'Ainun Qalbi said...

salam kenal.. hi3.. sy pn join jgk..
http://ainunqalbi.blogspot.com/2011/08/istana-biru-nak-berkenalan.html

QueeN TerataI said...

jgn duk termenung saje.. lakukan sesuatu ok! salam kenal datang dan singgah dari segmen yg sama ;)

Afiqa Dayana said...

wah, sedap nama ~
tak pernah dengar lagi . hehe

http://afiqadayana.blogspot.com/2011/08/istana-biru-nak-berkenalan.html

Cik Bell said...

singgah dari segmen yg sama..^^

sama la kita.suke termenung :))

Kancil 8349 said...

Hai Faraha @ Cik Paro...hehehe...Kancil datang nak kenal dengan Cik Paro...:) nice name...

nini said...

hye...salam kenalll....=D

suraiya sofia said...

salam kenal..kaum pompuan xleh lari dr termenung..hehe..sama la kte..merenung masa depan..=)

PeRmAtA bIrU said...

jom2 berkenalan dengan kawan2 yang lain..:)

http://nilamsuhana87.blogspot.com/2011/08/segmen-istana-biru-nak-berkenalan-da.html

faLiaa said...

hi! selamat berkenalan,dtg dri segmen yg same ^^...

Al-fatihah

riang2 selalu ^^

btw,saya perlukan vote anda,please2
http://aliaapunyabelog.blogspot.com/2011/08/saya-suka-hari-rayaa.html

Princess Feyqa said...

feyqa dtg sini :) salam kenal!

syura shii said...

singgah dr segmen istana biru:)

nama faraha tu tak penah denga lg, tp farhah ade, huhu.

ana raisya said...

salam ai..ana dtg nak melawat ..salam kenal dari blog istana biru..:))
selamat hari raya

http://raihanibtisam.blogspot.com/2011/08/segmenistana-biru-nak-berkenalan.html

yayath said...

hye:)dari segmen yang sama...heeee~~salam perkanalan^^

twinkeenabilah said...

Dari segmen yang sama :B

Salam perkenalan :D

Hee termenung tu biasa lah. Dalam kls lecturer ngaja pun leyhh termenung, kekeke :D

Sedap lah nama Faraha :) Sy ada kawan nama Farha :D

Dalila Diela said...

wah..anak 6 huruf bapak pun 6 huruf..nice..:)
salam perkenalan :)

Mimie. said...

haaiii salam kenal :)


alfatihah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...